14. dubna 2013

Starkových je vážně hodně IV

"Nemusíte tam tak stát," zahučela Jane na muže oblečeného do tmavého se zbraní za pasem, když seděla na houpačce na velké zahradě s pečlivě ošetřovanými rostlinami a promyšlenou architekturou a četla si.
"Musím. Je to moje práce."
"Myslíte, že mi tu něco hrozí?" odfrkla si pohrdavě.
Ozbrojený černoch pomalým krokem došel až k ní.
"Upřímně? Tady? Ne."
"Tak proč tu jste?"
"Je to moje práce. Musím tě hlídat, když se hneš z domu," hlas měl hluboký a klidný. Sedl si vedle ní a sundal brýle, které jsou snad povinnou výbavou každého bodyguarda.
"Jo? To by měla mít ochranku každá holka."
"Každá na tom není jako ty."
"Každé ale hrozí nebezpečí."
"Samozřejmě. Jenže ostatním hrozí jen že je někdo přepadne nebo zabije. Tebe můžou ještě unést a zneužívat, ty máš ohromný majetek a "ohromného" otce. Víš kolik lidí by o tebe mohlo usilovat?"
"Hmm," už ani nezvedla hlavu a pokračovala ve čtení.

"Zajímavá knížka."
"Jo, celkem jo. Technika není tak špatná."
"To ne. A nepochybuju, že máš geny na techniku," jejím odsekáváním se nenechával odradit.
"Hm. Ale nerozumím tomu tak dobře."
"Jo, stačilo by pár intenzivních lekcí a neměla bys problém."
Jane zaklapla knihu.
"Nechci žádného pitomého soukromého učitele!"
"Nenutím ti ho. Jen říkám, že by to prospělo."
"Proč se se mnou vůbec bavíte?"
"Abych věděl, koho vůbec hlídám."
"A koho hlídáte, co? Rozmazlenýho fracka, že?"
"Ne, jen někoho, kdo si na něj hraje."
Iritovalo ji, jak je neustále klidný a jak se snaží mluvit mile.
"Vždyť mě vůbec neznáte!"
"Ne. Ale chápu, že je to pro tebe těžké. Zkus tomu dát ale šanci. Malibu není tak zlé. Jen si musíš zvyknout."
"Nechci si zvykat. Nechci tu být, chci domů! Podívejte, pro vás je to domov, pro mě ne! A Tony Stark … to není otec, to je … chová se jako starej puberťák! Nikdy s ním nebudu vycházet! Zvlášť, když mě bude jenom uplácet."
"Ono to není lehký ani pro něj. Ale jestli o něj nestojíš, nenávist nic nevyřeší. A trápit se tu o samotě taky ne."
"A co mám asi dělat. Všichni, kdo by se se mnou bavili, by šli jen po penězích."
"Prachy jsou moc i zlo, co."
"Jo. A dělají z lidí cvoky. Zatím jste tu nejnormálnější. Proč vůbec já mám bodyguarda a Jake ne? Nebo ta … ta Danielle? Taky ho nemá. Proč já jo?"
"Nevím, to je záležitost pana Starka. Asi se o tebe bojí víc, než o ně."
"Ten určitě …"
"Nesuď nikoho tak příkře, dokud ho lépe nepoznáš. Věř mi, to je zkušenost."
"Na to, že pracujete jako gorila, působíte až moc optimisticky."
"Pesimismu je ve světě dost, tak to neuškodí. Mohla bys to taky občas zkusit," dobrosrdečně se na svou svěřenku usmál a chystal se vrátit na původní místo.
"A … jak se vůbec jmenujete?"
Znovu si nasadil brýle. "Franklin Figueroa."

Žádné komentáře:

Okomentovat