15. ledna 2013

Malé velké tajemství 6

Ležela ve špinavé, zaprášené, dlouho nepoužívané vaně. Byla strašně slabá, nedokázala se zvednout. Po rukou jí stékaly prameny krve, řinoucí se ze zápěstí. Vsakovala se do oblečení, do vlasů když si do nich z posledních sil a zoufalství zajela prsty. Nedokázala už nic. Tvář měla umáčenou od slz, s rudou krví z ní unikal život.

"Mám to mám to mám to mám to!"
"Co tu tak řveš?" zeptala se ho Catherine, když se s několika papíry vřítil do místnosti.
"Co máš?"
"Únosce mám. Jack Cuttler. Dosud netrestaný sedmatřicetiletý automechanik. Žil v Rochesteru v Minnesotě, loni se přestěhoval k bratrovi do Minneapolis."
"Bezvadný. A jeho fotku máš?"
"Ne. Nebyl trestaný. Můžeš mi říct, kde by se v záznamech policie potom vzala? A tady máš vytažený nejdůležitější věci z jejího spisu."
"No nevadí, tak máme aspoň něco málo. Výborně, Nicku."
"Znáš mě, na mě je spoleh."
"No moment, co já jako?"
"Ty?"
"No jasně. To já pracně doloval ty informace z Minneapolis," ozval se okamžitě dotčeně Greg.
"Aha, tak v tom případě patří kousek uznání i tobě."

"Máte tu někoho volnýho? Volala Sofie. Máme další případ," ve dveřích se objevil Brass. Netvářil se zrovna příjemně.
"O co jde? Někoho snad postrádat můžeme, kdyby bylo nejhůř, zavolám Grissoma."
"Máme mrtvolu ve vaně. Vypadá to jako sebevražda, ale jeden si nemůže být nikdy jistý."
"Catherine, ať jede Warrick. Už jsem začal se Suzanne."
"Warrick tam jet nemůže," ozval se Jim.
"A proč ne?"
"Ta mrtvá je jeho neteř Alison."
"A už to ví?"
Přikývl. "Jo. Právě je v šatně. Asi chtěl odjet, ale ještě se nehnul z místa. To víš, pořádně ho to vzalo."
"Chudák … musím za ním hned jít. A ten případ si vezmeš na starost ty, Nicku … A žádné odmlouvání!" když už se nadechoval na protest.
"No dobře … a to mám sólo?"
"Jo. Nemůžu postrádat ještě další."
Tak si tedy vzal věci a odjel na místo činu.

"Saro, zkus s Gregem zjistit, kde se nám Jack poslední dobou zdržoval a jestli nenajdeme nějakou spojitost mezi ním a nějakým místem ve Vegas. Tam by ji mohl držet. A zavolejte to Grissomovi."
"A co ty?"
"Musím dojet pro Lindsey do školy. Hned jak se vrátím, pustím se do toho s vámi, ale vážně tam musím. A taky chci mluvit s Warrickem," a odešla do šatny.

Vyšel do prvního patra domu, který, jak bylo už na první pohled patrné, nepatřil mezi udržované vily zbohatlíků. A na ten druhý to vypadalo jako nějaké feťácké doupě. Došel až do místnosti, která možná kdysi bývala koupelnou. Teď se tam, jako po celém domě, válela spousta prachu, špíny, starých zatuchlých a plesnivých hadrů, pár vařičů, stříkaček a několik pytlíčků s bílým práškem uvnitř.
Ve vaně ležela dívka, dlouhé černé vlasy, tmavá pleť, všude okolo ní spousta krve. Měla pořezaná obě zápěstí. Tělo bylo ztuhlé, ležela tu už víc jak deset hodin.

"Ahoj Nicku. Čekám na tebe a Davida. Kolem domu nikdo nebyl, nikdo o ničem neví, tady se našly akorát její doklady. Což mě trochu překvapilo-podle povahy tohohle místa bych nečekala, že tu najdeme někoho jiného, než feťáka."
"Ahoj Sofie," Sklonil se nad mrtvé tělo neteře svého kamaráda.
"Ty řezné rány na zápěstí vypadají až moc jisté na to, aby šlo o sebevraždu."
"Jo, tady jeden nikdy neví."
Nick se pustil do prohledávání místa činu.
Na zemi byla spousta stop. Bláto, písek, prach, v nich otisky bot. Nejspíš to tu bude doslova zamořené otisky. Na stole bylo několik rýh se stopami prášku od řezání, hned vedle vařič, zohýbané lžíce, pár zlomených injekčních stříkaček.

"A kurva," ozvalo se za ním. Otočil se. Muž se dal na útěk. Zahodil svou ošuntělou tašku. Nick ji jen tak tak přeskočil. Za chvíli ho dohonil na schodech. V patách mu byla Sofia.
"Nechte mě bejt. Nic sem neudělal."
"To se ještě uvidí. Teď zodpovíte pár otázek."
Nick kývl na jednoho ze strážníků: "Jak se sem dostal? Copak to nehlídáte?"
"Přísahám že jsem si ho nevšiml. Ten se mezi tímhle bordelem doslova ztrácí."
"Fajn, ale ještě jednou a už vám to neprojde."

"Ahoj Nicku."
"Davide, mrtvá je nahoře."
Po chvíli se zvedl.
"Stopy vpichů. Ta holka určitě jela v drogách. Ale sebevražda to nebyla. Řezy jsou moc čisté. Tohle sebevrazi nedělají. Ti musí říznout vícekrát. Mrtvá je zhruba deset hodin. Vykrvácela. Víc jako obvykle až po pitvě."

Seděla s rukama stále připoutanýma, zmáhala ji těžká únava. Slyšela, jak něco sype do vykopané jámy. Pak vešel dovnitř. Kalhoty měl od něčeho bílého. Vápno. No jistě, hrob jí vysypal vápnem. To aby se její tělo rychleji rozložilo.
"Skoro hotovo. Teď už stačí jenom poslední věc. Poslední překvapení."
"Ne. NE. Zabijte mě, dejte jim pokoj, ať už to skončí."
"Ještě nepřišel tvůj čas. Ještě si v téhle hře užiješ hlavní roli."

"Tak zavolej Grissomovi ty, Saro."
"Co? Proč já?"
"Prostě mu zavoláš ty no, to není tak složitý ne?" nehodlal volat.
"Tak proč to neuděláš ty, když to není složitý, Gregu?"
"Já … já … nemůžu mu zavolat … nechtěj to po mě."
"Zavolej ty, naposledy jsem se s ním viděla při hádce a … a … já s ním nemluvím … Gregu, prosím."
"Nemůžu mu teď volat!"docházela mu trpělivost.
"Proč nemůžeš?"
"Nemůžu!" začínal slušně zuřit.
"Proč?"
"Protože jsem se s ním vyspal!"

Žádné komentáře:

Okomentovat